U Digital heeft Gibas geholpen om verbinding te maken tussen marketing en sales en inzicht te creëren in de customer journey
“Gibas was op zoek naar een eenvoudig te gebruiken CRM oplossing die ons voorziet van kwalitatieve stuurinformatie en waarmee we heel de customer journey kunnen beheren.”
“Gibas was op zoek naar een eenvoudig te gebruiken CRM oplossing die ons voorziet van kwalitatieve stuurinformatie en waarmee we heel de customer journey kunnen beheren. ”
De resultaten.
Betere kwaliteit van stuurinformatie
Inzicht in de customer journey
Verbinding tussen marketing en sales
Think.
De strategie
Het oude CRM van Gibas voldeed niet meer aan de behoeftes van de organisatie. Klantdata kon niet gesegmenteerd worden, marketing werkte met verschillende systemen en data in de salespijplijn was van onvoldoende kwaliteit.
Samen met Gibas is een implementatieplan gemaakt op welke wijze HubSpot CRM hiervoor een oplossing kan bieden.
Create.
De eerste stap van het implementatie traject was het overzetten van de klantdata vanuit het oude CRM naar HubSpot. Door middel van de gebruiksvriendelijke interface en datastructuur van HubSpot was deze migratie binnen enkele uren afgerond.
Een tweede integratie die Gibas heeft gerealiseerd is die tussen het ERP systeem Dynamics NAV en HubSpot. Hiermee kan relevante klantinformatie vanuit ERP eenvoudig met de organisatie gedeeld worden.
Vervolgens heeft U Digital geholpen met de inrichting van HubSpot en onboarding van het team. Door deze onboarding en het gebruiksgemak van HubSpot heeft het team van Gibas vertrouwen om door middel van HubSpot hun doelstellingen te bereiken.
Grow.
Op dit moment werkt Gibas dagelijks intensief met HubSpot CRM. Om deals op te volgen, rapportages in te zien, marketing campagnes te activeren en daarmee met behulp van HubSpot meer waarde te behalen uit alle sales en marketing activiteiten.