E-mailmarketing en automation: de sleutel tot effectieve campagnes
In het kort
- Interactief
- Praktijkgericht
- Ervaren trainer
- Geschikt voor B2B én B2C
- Beoordeeld met een 9,5
Ontdek de kracht van gerichte communicatie met deze uitgebreide Email Marketing Masterclass. Deze is speciaal ontworpen om online marketeers van alle niveaus te voorzien van de kennis en vaardigheden die nodig zijn om effectieve en meetbare campagnes te leveren. Deze interactieve, klassikale sessies bieden niet alleen een theoretische basis, maar stellen je ook in staat om direct praktische ervaring op te doen waardoor je direct aan de slag kan met het optimaliseren van jouw email strategie.
In onze masterclass, die zich richt op zowel de fundamenten als de geavanceerde aspecten van email marketing, ga je actief aan de slag met de opbouw van je database en het opzetten van relevante (automatische) campagnes voor jouw bedrijf. Je leert hoe je jouw database effectief kunt segmenteren om je doelgroep beter te bereiken, hoe je aantrekkelijke email templates creëert, en hoe je inhoud personaliseert om maximale engagement te genereren. Verder verkennen we het gebruik van dynamische content, de mogelijkheden voor het automatiseren van je campagnes en de impact van Customer Data Platforms (CDP) op je strategieën. Door de training heen zul je ook leren hoe AI kan helpen bij het optimaliseren van email marketing.
Elk onderdeel van de training is ontworpen om diepgaand in te gaan op deze essentiële onderwerpen en biedt volop ruimte voor interactie en persoonlijke inbreng, waardoor je direct toepasbare vaardigheden en inzichten verwerft die je kunt gebruiken om jouw email marketing naar een hoger niveau te tillen.
De Masterclass omvat de volgende onderdelen:
- Het belang van een goede email strategie en voordelen van een CDP
- Inrichten van een kwalitatieve actuele database en AVG-proof tips
- Segmenteren en personaliseren van content op basis van klantprofielen
- Ontwerpen van email templates en inzet van dynamische content
- Ondersteunende automations en ontwerpen van effectieve email flows
- Analyseren van data, A/B testen en optimalisaties met AI
Onderwerpen tijdens de training:
De belangen van een goede email marketing strategie en het voordeel van een Customer Data Platform (CDP).
Strategische basis van Email marketing
De belangen van een goede email marketing strategie en het voordeel van een Customer Data Platform (CDP).
Database management en compliance
Het inrichten van een kwalitatieve en actuele database met tips voor een AVG-proof database en hoge email deliverability.
Segmentatie en personalisatie
Segmentatie van je database afgestemd op je klanten en het personaliseren van je content op basis van segmenten en profielen zorgen voor relevante campagnes voor lead nurturing, retargeting en customer retention.
Ontwerp en dynamische content
Best practices voor het ontwerpen van email templates en de inzet van dynamische content in je email (bijv. door CDP data)
Email automations en flows
Email automations die jouw doelen ondersteunen en het ontwerpen en configureren van effectieve email flows.
AI in email marketing
et analyseren van email marketing data met relevante statistieken, A/B testen voor optimalisatie en het verbeteren van je campagnes met AI..
Email Marketing specialist
Vera de Bresser is een e-mail marketing specialist die organisaties helpt met het uitdenken en uitvoeren van een goede e-mail marketingstrategie. Waarom die focus op email? “Omdat dit het kanaal om direct contact met je klanten te hebben. Als je het voor elkaar krijgt zo veel mogelijk over je klanten te weten te komen kun je de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste persoon versturen. En als dat lukt, zie je gegarandeerd je marketing resultaten stijgen. En dat geeft energie.” Vera kan overweg met verschillende email tools en is op de hoogte van de nieuwste technologieën en trends en brengt deze kennis in haar trainingen graag over.