De groenste
stroom op maat
De uitdaging
Pure Energie is al jaren de groenste energiemaatschappij van Nederland. Als enige maatschappij garanderen zij dat je 100% groene stroom ontvangt wanneer je je bij hen aansluit. Pure Energie is zichtbaar op alle on- en offline kanalen en trekt hiermee een groot aantal bezoekers naar het platform. Al deze bezoekers dienen voorzien te worden van de informatie die zij op dat moment nodig hebben. Gezien het grote aanbod aan informatie en diensten binnen het platform van Pure Energie was dit een punt waar ze op vast liepen.
“Hoe tonen we de juiste content aan de juiste
bezoeker op het juiste moment?”
“Hoe tonen we de juiste content aan de juiste bezoeker op het juiste moment?”
Think.
De strategie
Door de grote diversiteit van gebruikers, diensten en klantbehoeftes is het een flinke uitdaging om ieder individu te voorzien van hetgeen wat hij of zij nodig heeft. Door de inzet van een Customer Data Platform kunnen we de klantbehoefte herkennen op basis van het online zoekgedrag. Vanuit daar worden verschillende segmenten gemaakt zodat er content op maat aangeboden kan worden.
Grow.
De realisatie.
Door de inzet van het Customer Data Platform Datatrics wordt herkend in welke dienst de gebruiker behoefte heeft, in welke aankoopfase hij/zij zit en hoe de gebruiker overtuigd kan worden tot conversie over te gaan. De conversie waarop gestuurd wordt is het afsluiten van een energie- of zonnepanelen contract. Waarbij ook nog ingespeeld wordt om een gebruiker langere tijd aan Pure Energie te binden.
Create.
Koppeling met tools
Het platform van Pure Energie is uiteindelijk gericht op het maken van een e-commerce transactie in de vorm van een contract. Op basis van ons advies is door de webpartij een e-commerce gegevenslaag gebouwd die de gebruikersdata gedetaileerd omzet en zowel de looptijd als type contract meet. Daarnaast is een API koppeling gebouwd met de energiebronnen van Pure Energie en zijn er connecties gemaakt met Spotler, de Ads kanalen en zijn alle kennisbankartikelen en reviews door een dynamische feed geïmporteerd
De resultaten.
Een conversie ratio stijging van 50%
Toename van gemiddelde contractwaarde van 5%
Extra omzet van 58%