Voor ieder
het juiste recept
De uitdaging
Met ruim 3 miljoen bezoekers per maand mag LeukeRecepten.nl zich de grootste receptenwebsite van Nederland noemen. Het is hun missie om met makkelijke, snelle en vooral leuke recepten, zoveel mogelijk mensen te inspireren. Wat we merkten was dat het publiek van LeukeRecepten.nl steeds groter en diverser werd. Toch wilden we er voor zorgen dat iedere bezoeker te zien krijgt wat hij/zij wil.
“Hoe kunnen we aan ruim 3 miljoen bezoekers
per maand individueel gepersonaliseerde recepten tonen?”
“Hoe kunnen we aan ruim 3 miljoen bezoekers per maand individueel gepersonaliseerde recepten tonen?”
Think.
De strategie
Door de steeds grotere diversiteit van de bezoekers en de steeds verder uiteenlopende dieetwensen, was het noodzakelijk om de doelgroep te segmenteren. Door de inzet van online personalisatie kunnen we iedere bezoeker nu een ervaring op maat bieden. Profielverrijking speelt hierin een belangrijke rol. Door het gedrag van bezoekers in kaart te brengen kunnen we mensen in de juiste segmenten plaatsen. Op basis daarvan krijgt iedere bezoeker dus een gepersonaliseerde online ervaring op LeukeRecepten.nl
Grow.
De realisatie.
Wij maken gebruik van het Customer Data Platform van Datatrics om gepersonaliseerde content voor te stellen aan de bezoekers van LeukeRecepten.nl. Met behulp van deze tool hebben we kunnen realiseren dat de content, die iedere unieke bezoeker te zien krijgt, 1-op-1 aansluit bij zijn of haar dieetwensen. Om daarnaast ook de engagement van de bezoekers te verhogen, zijn we ze gaan aanmoedigen tot conversie. Een conversie op de website is bijvoorbeeld in de vorm van het bewaren van een recept.
Create.
De visualisatie.
LeukeRecepten.nl inspireert haar bezoekers via meerdere kanalen. Op basis van de verschillende profielvoorkeuren, hebben we een gepersonaliseerd weekmenu kunnen opstellen voor de gebruikers. Na aanmelding wordt dit menu iedere week via de mail verzonden naar alle ingeschreven bezoekers. Hierbij wordt er rekening gehouden met: aantal personen, favoriete keuken, dag van boodschappen en dieetwensen.
De resultaten.
Terugkerende bezoekers
Langer op de website
Meer bewaarde recepten
Verkochte boeken (online)
Accounts per maand
Aanmeldingen weekmenu per maand